wtorek, 5 czerwca 2012

City of Clocks - Kickstarter

Na  Kickstarterze pojawił się kolejny ciekawy projekt erpegowy - City of Clocks, będzie to setting bezsystemowy, co zapewne oznacza więcej pracy dla MG przy dostosowywaniu go do swojego ulubionego systemu, ale też i większą uniwersalność.

Gra będzie toczyć się w tytułowym mieście zegarów, w fantastycznym świecie industrialnym przywodzącym na myśl kreacje China Mieville'a spod znaku new weird, czy chociażby grę Half-Life 2.
 Dziwne rasy, technologie, totalitaryzm, propaganda, tajemnice, spiski, knowania szlachty, nekromancja...
Nie będzie to steampunk, James Knevitt otwarcie deklaruje swoją niechęć do tego typu didaskaliów.

W skrócie miasto stoi na skraju rewolty przeciwko autokratycznemu Parlamentowi, na jej czele mają stanąć Incarna osobnicy obdarzeni potężnymi zdolnościami, mogący zachwiać status quo miasta na zawsze.
Autor wychodzi z założenia, że prezentuje historię, postaci, frakcje, domy, lokacje, a co zrobi z tego kupujący, jak i w jakiej konwencji będzie chciał się bawić to tylko jego sprawa.
Miasto Zegarów zaprezentuje bogatą historię, osiem Szlachetnych Domów, dziesięć Frakcji, 48 dzielnic, ponad sto lokacji, i dziesiątki postaci.

Setting ma obecnie około 70 000 słów,

Autor zbiera pieniądze na odkupienie praw do tytułu oraz na zakupienie ilustracji i zrobienie składu.
Więcej informacji o perypetiach związanych z settingiem można zaleźć w wątku na rpg.net.


Zbiórka dostępna jest TU.

Na samym Kickstarterze nie znajdziemy zbyt wiele informacji o produkcie gdyż, autor nie może za dużo pisać dopóki nie odkupi praw. Podobno ma też już nagranego nowego wydawcę, ale póki co nie chce zdradzać szczegółów.

p.s.
Zdaje się, że setting założeniami trochę przypomina scenariusz quentinowy Aesandill'a pt. La Revolution.

(Aktualizacja 06.06)

Autorzy zapowiadają, że kolejne cele do odblokowania będą to najprawdopodobniej, poradniki konwersji settingu pod konkretne systemy.
Dodano także nową nagrodę za 60$ będzie to dodatek opisujący przyszłość (PDF). Pojawi się on także w limitowanej kickstarterowej drukowanej wersji w twardej oprawie 80$.
Z tego co się orientuję setting był kiedyś zaplanowany jako trylogia, CoC miał być pierwszą częścią, dodatek ów to zapewne materiały z kolejnych części.

(Aktualizacja 18.06)

Do końca zostały 2 tygodnie, zebrano 5,818 dolarów, opublikowano mapę miasta, wyjątki opisujące Parlament, stronnictwa parlamentarne, przykładową dzielnicę i lokacje oraz opis Domów.
Dodatkowo dla osób, które szarpną się na 60$ (Chronicler) za darmo, będą opublikowane poradniki konwersji settingu na poszczególne systemy jeżeli uda się osiągnąć:
6,500 będą to zasady na OpenQuest
8,000 będą to dodatkowo zasady na Swords & Wizardry
9,500 będą to dodatkowo zasady na Savage Worlds
11,000 będą to dodatkowo zasady na Pathfindera.

Pojawił się także wywiad z autorem settingu który możecie przeczytać tutaj.

 (Aktualizacja 21.06)

Pojawił się podcast z Jamesem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz