niedziela, 6 stycznia 2013

Apocalypse World PL?

Marzyliście o Apocalypse World po polsku?
A o Hell 4 Leather?
S/Lay w/Me?
albo o Zombie Cinema

Bardzo możliwe, że niebawem doczekacie się swoich ulubionych tytułów w rodzimym wydaniu!

 
Wczoraj Adrian 'Anadir' Sprysak na blogu Wspólne Opowieści, zamieścił wstępne informacje dot. wydania tych tytułów. Oczywiście nie będą to wielkie nakłady, raczej inicjatywa od fanów dla fanów. Więcej konkretów można znaleźć na G+.




"Głównym powodem powstania Wspólnych Opowieści jest inicjatywa wydawnicza mająca na celu wydanie w języku polskim kilku świetnych gier narracyjnych znanych i cenionych autorów. Gry zostaną opublikowane nakładem nowo powstałego wydawnictwa Argent Mark Games (strona wydawnictwa jest w budowie). W tym miejscu pragnę podziękować wszystkim zaangażowanym w projekt - bez Was ta idea nie miałaby jakiegokolwiek sensu." - za blogiem Wspólne Opowieści.
  
Na G+ Anadir, wspomina m.in. o modelu wydawniczym,
nakładach raczej niskich - porównywalnych do TSoYa, później ew. dodruk. Mniejsze gry pokroju H4L , będą wydane jedynie w formacie elektronicznym. Wydawnictwem Argent Mark Games, będzie zawiadywał znany w fandomie Łukasz 'Tor' Garczewski. Jeżeli inicjatywa chwyci, i będzie zainteresowanie samymi grami, to pierwsze z nich powinny pojawić się już w tym roku.

Ja osobiście jestem bardzo pozytywnie nastawiony, mimo że faktycznie można mieć obawy czy nie skończą podobnie jak Galmadrin, jestem zdania że każdemu trzeba dać szansę a nie skreślać już na starcie bo komuś innemu powinęła się noga. Chcą wydać świetne gry, a przecież każda inicjatywa tego rodzaju jest bardzo cenna na naszym mikrym ryneczku gier narracyjnych - dla mnie wystarczy, może jestem naiwny, ale kupuję to :)

Nie raz wspominałem, że AW to jedna z najlepszych gier niezależnych w jakie dane było mi zagrać, jestem zupełnie pewien, że poradzi sobie, mimo pozornej konkurencji dwóch innych polskich tytułów w podobnej konwencji.

Mam nadzieję, że podobnie jak Darkenowi udało się z TSoYem, którego II wydanie właśnie trafia na półki sklepowe, tak wydawnictwu AMG uda się przebić z ciekawymi niezależnymi grami fabularnymi.
Oby ten 2013 rok był dobry dla wydawców RPG w Polandzie.
Trzymam kciuki!

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Gdzie oni mają ten profil na G+?

KFC pisze...

Póki co nie mają, Adrian pisał na grupie Gry Fabularne.

Beamhit pisze...

Ciekawe. Zobaczymy, co im z tego wyjdzie.

Anonimowy pisze...

Nie moge tego znalezc. Podasz link?

Prześlij komentarz